În aceasta lectie, copiii vor învata despre diferite forme de arta, vor crea si vor interpreta o piesa de teatru.
Timp de lucru: 0-30 min. Nivel : Intermediar
Facem analogie cu modele intalnite in viata cotidiana:
Întrebati-i pe copii daca au vazut un spectacol pana acum, cum ar fi la un spectacol de papusi, un concert sau un spectacol de gimnastica, apoi întrebati-i daca au jucat vreodata într-un spectacol de dans, piesa de teatru sau concert.
Discutati unde au loc aceste tipuri de spectacole si cereti copiilor sa descrie ce stiu despre aceste locuri.
Vorbiti despre diferite tipuri de muzica si dans, care provin din diferite parti ale lumii (de exemplu, Dragon Dance este un dans traditional chinezesc care este adesea interpretat în timpul sarbatorilor de Anul Nou Chinezesc).
Spuneti-le copiilor ca veti citi începutul unei povesti despre un grup de oameni care pregatesc STEAM Park pentru vizitatorii sai zilnici. Le puteti arata fotografia inspirationala sau puteti folosi figurinele pentru a interpreta scena.
Cititi cu voce tare urmatoarea poveste:
„Parker, managerul parcului, vrea sa creeze un nou spectacol pentru ca vizitatorii sa se bucure din ce în ce mai mult. El le cere ajutorul vecinei sale, doamnei Engels, nepotului ei Arty si prietenilor lui Arty – Sienna, Matt si Teresa.
„-Buna ziua tuturor, am nevoie de ajutorul vostru . Din ce în ce mai putine persoane vin sa urmareasca spectacolul. Vreau sa creez ceva foarte distractiv care sa atraga cat mai multi vizitatori ”, a spus Parker.
„-Am putea folosi fiecare talentul nostru special pentru a crea un spectacol cu diferite varietati, care ar interesa pe toti vizitatorii”, a spus Arty.
„-Ce este inseamna un spectacol de varietati?”, a întrebat Matt.
„-Un spectacol de varietati este un spectacol care are o multime de acte diferite. De exemplu, un act ar putea include o melodie si un dans, iar un alt act ar putea include cateva trucuri de magie ”, a explicat Arty.
„-Vreau sa realizez un act ca dresor pentru animale! Pisica mea poate face multe trucuri! ”, a spus Sienna.
„-Voi merge pe franghie!”, a spus Teresa.
„-Unchiul meu din Mexic mi-a aratat un videoclip cu o melodie traditionala mariachi si o voi interpreta în cadrul spectacolului”, a spus Matt.
„-Acesta va fi cel mai bun spectacol din toate timpurile!”, A spus Parker.”
Constructia:
Cereti copiilor sa construiasca o scena sau o platforma pentru spectacol.
Adresam întrebari precum:
- De ce au nevoie actorii pentru a-si face numarul?
- De ce are nevoie audienta pentru a viziona spectacolul?
Completarea:
Rugati copiii sa foloseasca figurinele din set pentru face o sceneta si încurajati-i sa se urmareasca spectacolele colegilor.
Spuneti-le copiilor ca exista diferite modalitati de a reactiona la un spectacol si discutati despre modalitatile adecvate prin care se poate raspunde.
Continuarea:
Incurajati creativitatea copiilor prin diferite exemple de tipuri de costume, recuzita, dans, muzica si arta vizuala din întreaga lume. Explicati-le ca acestea au fost create de oameni, apartinand diferitelor culturi din alte parti ale lumii.
Dati-le copiilor materiale cu ajutorul carora sa-si creeze propriile cadre pentru spectacole si costume pentru personaje (de exemplu, masti cu pene si sclipici). Adaugati muzica si lumini speciale si cereti copiilor repete scenetele.
De asemenea, îi puteti face pe copii sa deseneze sau sa discute diferitele emisiuni pe care le-au vizionat în timpul acestei lectii sau în afara clasei.
Ai observat?
Respectarea urmatoarelor abilitati va pot ajuta sa observati cum copiii pot dezvolta competentele necesare în stiinta, tehnologie, inginerie, arta si matematica prin:
- Dezvoltarea imaginatiei prin figurine care interpreteaza o arta, cum ar fi dansul, muzica sau drama.
- Crearea de arta bidimensionala si tridimensionala pentru a se exprima.
- Reactia la artele dramatice .