Fundatia LEGO
Fundația LEGO își propune să construiască un viitor în care învățarea prin joc le va permite copiilor să devină studenți creativi, implicati activ, care invata pe tot parcursul vieții. Pentru a se asigura că, copiii dezvoltă un set larg de abilități de care au nevoie pentru a prospera și a reuși in viata, Fundatia LEGO se dedica sa redefineasca si sa reinventeze procesul de invatare.
INVATARE PRIN JOC – Playful learning
În literatura de specialitate, jocul didactic este o metodă de sine stătătoare, dar şi un mijloc eficient de activizare a întregului colectiv de elevi, dezvoltând spiritul de echipă.
Este adevărat că elevii, mai ales în clasele primare, consideră jocul o activitate recreativă, relaxantă, însă ea are un puternic caracter formativ, prin intermediul motivaţiei ludice.
Metoda nu este deloc „nouă“, ci mai degrabă folosirea ei în manieră modernă ar putea fi considerată inovativă.
În ultimii cinci ani, Fundația LEGO și partenerii au examinat literatura de specialitate despre învățare prin joc și au ajuns la concluzia că jocul este educativ atunci când este vesel, semnificativ, antrenant activ, iterativ și interactiv social.
Acest studiu urmărește să înțeleagă rolul și impactul învățării prin joc la școală.
Fundația LEGO, are o viziune holistică, că învățarea cuprinde întreaga gamă de abilități, inclusiv cognitive, sociale, emoționale, creative și fizice. Aceste redefiniri ale jocului și învățării oferă cadrele pentru acest studiu.
The unrealize potential of learning through play at school – Citeste studiul complet