LECTIA 2 – BINE ATI VENIT ÎN STEAM PARK
Timp de lucru: 0-30 min.Nivel: Începator
Contine: Ghidul profesorului, Necesar, Resurse aditionale
Facem analogie cu modele intalnite in viata cotidiana:
Întrebati-i pe copii daca au fost vreodata într-un parc de distractii sau la un carnaval.
Discutati despre lucrurile pe care le-au vazut acolo si ce au facut în parcul de distractii sau la carnaval.
Aratati-le copiilor o fotografie cu personajele din setul „STEAM Park” si spuneti-le o poveste despre aceste personaje care au grija de un loc special numit STEAM Park.
Cititi cu voce tare urmatoarea poveste:
„STEAM Park este un loc în care copiii si adultii au aventuri minunate. Se joaca, merg la plimbari, urmaresc spectacole interesante si mananca mancaruri gustoase. Parker, directorul parcului, doreste ca toti vizitatorii sa se distreze. Pebtru ca acest parc special sa functioneze bine este nevoie de multa munca. Din fericire, Parker are niste prieteni buni care sa-l ajute.
Parker se pricepe foarte bine la repararea caruselelor si masinutelor si la crearea de noi atractii pentru vizitatorii parcului. Adesea, el le cere ajutorul prietenilor apropiati, doamna Engels si nepotul ei Arty. Arty are trei prieteni carora le place sa ajute.
Dna Engels este o persoana amabila, careia îi place sa se asigure ca toata lumea este în siguranta. Îi place sa petreaca timp cu nepotul ei Arty si cu prietenii lui.
Lui Arty îi place sa creeze si sa faca niste lucrari perfecte. El si prietenii sai au multe idei interesante pentru a face STEAM Park si mai frumos si mai distractiv.
Prietenul lui Arty, Sienna, este curios si îi place sa experimenteze modalitati in care poate face plimbari mai rapide si mai interesante în parc, iar prietena sa Teresa colecteaza materiale pentru a construi utilaje care pot fi folosite în diferite scopuri. Este foarte buna la rezolvarea problemelor. Matt are multa energie si vrea sa fie implicat în fiecare activitate. Uneori încearca sa preia si ceea ce fac altii, dar prietenii lui îl ajuta sa faca parte din echipa.”
Tine-l pe Parker la ureche si prefa-te ca îti spune ceva.
Spuneti-le copiilor ca Parker are nevoie de ajutorul lor. Explicati ca o furtuna groaznica a doborat toate caruselele si masinutele, jocurile si standurile alimentare din parcul STEAM si ca Parker are nevoie de ajutorul lor pentru a le reconstrui pe toate. Întrebati copiii daca sunt dispusi sa ajute.
Constructia:
Oferiti fiecarui copil unul din catonasele pentru inspiratie cu cladiri si rugati-i sa construiasca modelul prezentat.
In partea cu chenar verde este prezentat un model cu un grad de dificultate mai mic, iar latura cu marginea albastra arata un model mai dificil.
Nota: Economisiti timp pre-sortand piesele pentru fiecare model.
Analizati rezultatul obtinut.Cum gandim?:
Încurajati-i pe copii sa prezinte clasei, pe rand, cum functioneaza fiecare element al setului.
Initiati dialogul cu copii prin întrebari precum:
- Cum se numeste modelul pe care l-ati construit?
- Ce fac oamenii cand viziteaza locul pe care l-ati construit?
- Cum ai putea face mai distractiv pentru vizitatori locul pe care l-ai construit ?
Continuarea:
Cere copiilor sa îmbunatateasca cladirile pe care le-au construit sau sa adauge noi locuri în parc. Încurajeaza-i sa faca o sceneta sau scurta poveste cu figurinele Lego .
Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:
- Care este locul vostru preferat în parc?
- Ce ati putea face pentru a oferi oaspetilor o experienta mai buna?
Ai observat?
Respectarea urmatoarelor abilitati va pot ajuta sa observati cum copiii pot dezvolta competentele necesare în stiinta, tehnologie, inginerie, arta si matematica prin:
- Folosirea tehnologiei, cum ar fi roti dintate simple si roti în moduri adecvate.
- Observatia si descrierea a ceea ce se întampla.
- Sceneta, folosind figurinele Lego .