JAYDEN SE SIMTE ANXIOS

 

LECTIA 4 – JAYDEN SE SIMTE ANXIOS

In aceasta lectie copii vor întelege ce înseamna anxietatea si cum ai putea sa te confrunti cu aceasta.

Timp de lucru: 0-30 min.Nivel: Începator

Facem analogie cu modele intalnite in viata cotidiana:

Spune-le copiilor ca le veti citi o poveste despre Jayden. Explicati-le ca Jayden a fost intr-o situatie care îl facea sa se simta nelinistit. Explicati ca anxietatea înseamna de fapt o stare neliniste sau nervozitate.

Cereti-le copiilor sa va arate cum arata fetele lor atunci cand sunt nelinistiti sau nervosi .

Aratati-le imaginea corespunzatoare acestei lectii.

Cititi cu voce tare urmatoarea poveste:

Jayden tinea mana mamei sale în timp ce intrau în gradinita. Lui Jayden îi placea rutina de dimineata. Stia la ce sa se astepte. În primul rand, el si-ar agata jacheta si si-ar aseza pantofii în raftul lui. Apoi, Jayden si mama lui s-ar fi îmbratisat cu iubita sa profesoara, doamna Muffin, care avea mereu in par un clips cu o floare rosie. Dupa ce a ajuns la gradinita si s-a acomodat , Jayden si-ar saruta mama si s-ar aseza la masa sa-si manance gustarea de dimineata, o banana.

Dupa ce au facut ordine pe raft , Jayden si mama sa au intrat în camera în care doamna Muffin îl întampina de obicei cu un zambet si o îmbratisare. În aceasta dimineata, o doamna pe care Jayden nu o mai vazuse pana acum statea langa usa.

Buna dimineata, eu sunt doamna CupCake! Doamna Muffin este bolnava asa ca cu voi fi educatoarea ta pentru restul saptamanii ”, a spus doamna cea noua.

Tocmai atunci, Jayden a avut aceeasi senzatie în burtica lui ca si atunci cand a primit prima lectie la Tae Kwon Do sau ca de fiecare data cand a trebuit sa mearga la frizer. Jayden a luat-o pe mama lui în brate si si-a ascuns fata in stomacul acesteia. Chiar nu voia sa ramana cu doamna Cupcake. Jayden o dorea pe doamna Muffin!

Constructia

Rugati copiii sa lucreze cu un partener pentru a-l construi pe Jayden si pe unul dintre celelalte personaje, fie doamna Cupcake sau mama lui Jayden.

Analizati rezultatul obtinut.Cum gandim?

Spune-le copiilor sa joace un rol impreuna cu partenerii lor, in care se folosesc de modelele personajelor mama Jayden sau doamna Cupcake pentru a vorbi cu modelul lui Jayden despre sentimentele sale.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • De ce Jayden s-a simtit nelinistit?
  • Gandeste-te la frica lui Jayden. A fost un semn ca acesta nu se simtea in siguranta?

Discutati despre faptul ca a nu te simti in siguranta este modul în care corpul dvs. va spune ca ceva este periculos (de exemplu, inima va poate bate mai repede si mai greu atunci cand urcati la înaltime).

  • Teama lui Jayden l-a determinat sa rateze un lucru bun?
  • Oare îl oprea sa faca ceea ce trebuia facut?
  • Ce situatii te fac sa te simti nelinistit?

Daca este nevoie, dati exemple, cum ar fi, mersul la dentist, întalnirea cu oameni noi sau mersul la frizer.

Nota: Copiii se bucura sa auda situatii personale in care au fost profesorii lor. Povestirea propriilor momente de anxietate din copilarie si modul în care ai reactionat poate sa fi o modalitate de a ai face sa se gandeasca la lucruri noi.

Continuarea

In grup, gasiti un cantec care sa ajute cand exista momente anxioase.

Începeti cu: „Daca sunteti nervos si o stiti.” Apoi adaugati veruri si actiuni acestea. Iata o lista de sugestii:

  • Spune-i mamei tale
  • Fa o baie
  • Obtine o îmbratisare
  • Gandeste-te la ceva bun
  • Arata un zambet
  • Canta un cantec
  • Spune o gluma
  • Respira adanc

Dupa ce ati cantat de cateva ori, rugati-i pe copii sa se foloseasca de personaje pentru a interpreta actiunile descrise pentru a face fata starii de anxiozitate.

Ai observat?

Atentia la dezvoltarea urmatoarelor abilitati va poate ajuta sa observati daca toti copiii se dezvolta atat din punct de vedere social, cat si emotional.

  • Copiii sunt capabili sa-si exprime gandurile si sentimentele.
  • Copiii sunt capabili sa înteleaga sentimentele altor oameni.

Aboneaza-te la newsletter

Subscribe to our mailing list and get a special surprise