JEESUN ARE O ZI PROASTA

 

LECTIA 3 – JEESUN ARE O ZI PROASTA

Obiectivul principal al acestei lectii este recunoasterea si denumirea emotiilor precum, si întelegerea modului in care tratam tristetea.

Timp de lucru: 0-30 min. Nivel: Începator

Facem analogie cu modele intalnite in viata cotidiana:

Spuneti-le copiilor ca le veti citi o poveste despre Jeesun. Explicati-le ca Jeesun a avut o zi rea . Aratati copiilor imeginea pentru aceasta lectie.

Cititi cu voce tare urmatoarea poveste:

În aceasta dimineata, mama lui Jeesun a trezit-o la ora obisnuita, dar ea era înca adormita. S-a ridicat si a început sa se îmbrace, dar rochia ei preferata era murdara, asa ca trebuia sa poarte alta rochie. Tatal lui Jeesun a pregatit un terci de ovaz la micul dejun, dar lui Jeesun nu îi place terciul de ovaz.

Jeesun a mers la scoala. Prietenul ei, Maddox, a lovit din greseala o minge, care a stropit-o cu noroi pe Jeesun. Acum Jeesun este foarte murdara. Mai tarziu, Jeesun si-a lovit degetele de la picioare de o piatra, iar acum o doare piciorul. Dupa-amiaza, Jeesun abia astepta sa ajunga acasa si sa manance niste capsuni suculente. Cu toate acestea, sora ei mai mica, Nari, mancase toate fructele.

Jeesun s-a simtit foarte suparata în acea zi. S-a dus în camera ei si a plans din cauza tuturor acelor lucrurile care au mers prost. Cand s- aoprit din plans, a respirat adanc si s-a simtit mai bine.

Jeesun a mers în bucatarie pentru a gasi o alta gustare. Nari i-a dat lui Jeesun cateva capsuni si Jeesun s-a simtit foarte fericita ca Nari a împartit si cu ea gustarea. Poate ca nu a fost o zi atat de rea.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • Ai avut vreodata zile proaste ca ziua rea a lui Jeesun?
  • Cum se simte Jeesun cand lucrurile nu merg bine?
  • Cum te simti cand lucrurile nu merg bine?

Constructia

Spune-le copiilor sa lucreze cu un partener pentru a o construi personajul Jeesun în timp ce ea experimenteaza una dintre problemele din poveste.

Analizati rezultatul obtinut.Cum gandim?

Încurajati-i pe copii sa prezinte clasei ,impreuna parteneri lor, pe rand, cum s-a simtit Jeesun si ce a facut ea în poveste.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • Cum arata Jeesun cum se simte?
  • Ce face Jeesun pentru a se simti mai bine?
  • Ce mai ajuta Jeesun sa se simta mai bine?

Continuarea

Spuneti-le copiilor sa lucreze cu partenerii lor pentru a o construi Nari si cateva capsuni. Rugati-i sa intrepreteze partea din poveste în care Jeesun si Nari împart fructele.

Ai observat?

Atentia la dezvoltarea urmatoarelor abilitati va poate ajuta sa observati daca toti copiii se dezvolta atat din punct de vedere social, cat si emotional.

  • Copiii sunt capabili sa recunoasca si sa numeasca emotiile.
  • Copiii sunt capabili sa coopereze cu un partener.

Aboneaza-te la newsletter

Subscribe to our mailing list and get a special surprise