MERSUL PE APA

 

În aceasta lectie, copiii vor învata despre cum si de ce plutesc obiectele pe apa , apoi proiecteaza si testeaza diferite panze.

Timp de lucru: 0-30 min.Nivel: Începator

Stiinta din spatele jocului (Note pentru profesori)

Obiectele care plutesc sunt obiecte plutitoare(flotante) si exista mai multe motive pentru care se intampla acest lucru. Obiectele care sunt mai putin dense decat apa vor pluti. Densitatea se refera la cat de paropiate sunt moleculele care compun un obiect. De exemplu, majoritatea rocilor se scufunda în apa, deoarece sunt mai dense decat apa. De asemenea, suprafata (adica partea exterioara a unui obiect), care atinge apa o deplaseaza sau o împinge.

Forma unui obiect afecteaza si modul în care apa se misca pe suprafata obiectului. De exemplu, forma unei barci creeaza o suprafata mare pentru a pluti pe apa. Cu toate acestea, daca o barca este prea grea, aceasta se va scufunda.

Unele obiecte se pot numi neutre. Aceasta înseamna ca se scufunda sub suprafata apei, dar nu se scufunda pana la fund. Acest lucru se întampla atunci cand densitatea unui obiect este aceeasi cu densitatea apei în care se afla.

Facem analogie cu modele intalnite in viata cotidiana:

Spuneti-le copiilor ca vor juca un joc numit „scufunda-te sau pluteste”.

Explicati-le ca vor avea 10 secunde pentru a alege un obiect din camera, apoi setati un cronometru sau numarati, oferindu-le astfel copiilor 10 secunde pentru a-si alege obiectul fiecare.

Ca grup, sortati elementele într-o gramada numita „scufundat” si o gramada numita „plutitor”, apoi testati articolele într-un recipient cu apa pentru a vedea daca asa se imtampla.

Rugati copiii sa se uite la elementele din setul STEAM Park si sa selecteze unele pe care ei le cred plutitoare, apoi testati elementele pentru a vedea daca predictiile lor au fost corecte.

Luati în considerare înregistrarea rezultatelor testelor pe unul dintre grafice.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • Care sunt caracteristicile sau proprietatile obiectelor care plutesc?
  • Care sunt caracteristicile sau proprietatile obiectelor care se scufunda?
  • Ce se întampla daca asezati un obiect care se scufunde deasupra unui obiect care pluteste?

Spuneti-le copiilor ca veti citi începutul unei povesti despre un grup de oameni care pregatesc STEAM Park pentru vizitatorii sai zilnici. Le puteti arata fotografia insprirationala sau puteti folosi figurile pentru a interpreta povestea.

Cititi cu voce tare urmatoarea poveste:

Arty, Teresa, Parker si doamna Engels au vizitat STEAM Park de dimineata.

Parker, managerul parcului, a spus: „Am patru barci pe care vizitatorii parcului ar putea calatori. Cu toate acestea, trebuie sa gasim o modalitate de a-i face sa se deplaseze peste apa.”

– Aveti niste materiale pe care le putem folosi pentru a face cateva panze?”, întreba Teresa.

„-Buna idee! Ce zici, sa folosim carioci pentru a realiza modele colorate? ”, a întrebat Arty.

-Da, am multe resurse pe care le-am putea folosi! Sa începem! ”, a spus Parker.

Constructia:

Încurajeaza copiii sa se gandeasca la diferite modalitati pentru a face barcile si alte obiecte plutitoare sa se miste pe apa.

Aratati-le copiilor fotografia creativa pentru lectia „Mersul pe apa”.

Oferiti copiilor rechizite pentru desen si imprimeuri ale sablonului cu panze, apoi cereti-le sa creeze propriile panze pentru barci si sa le testeze.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • Cum puteti face ca barcile sa se miste fara sa le atingeti?
  • Ce ati putea folosi pentru a face „vant?”
  • Ce s-ar întampla daca ati introduce obiecte în barca?
  • Ce s-ar întampla daca ati arunca obiecte în apa în jurul barcii?

Nota: Daca laminam panzele, acestea vor fi mai rigide si mai durabile, iar utilizarea barcilor fara cifre le vor face mai stabile.

Completarea:

Provocati o dezbaterea despre modelul de vele care functioneaza cel mai bine si de ce, rugandu-i pe copii sa explice ce se întampla atunci cand folosesc o vela pentru a muta o barca.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • Ce mod de navigare face ca barca sa se miste mai repede?
  • Ce s-ar întampla daca mutati vela într-o alta pozitie?
  • Cat de departe poti face barca sa calatoreasca cand sufli în panza?

Continuarea:

Improvizeaza un joc, folosind barcile pentru o cursa de obstacole, o stafeta sau o cursa de viteza.

Plasati bilele si elementele barcutelor în apa si spuneti-le copiilor sa navigheze în jurul sau între obstacole.

O alta idee ar fi sa lucram in echipa, spunandu-le copiilor sa creeze valuri pentru a încerca sa scufunde barca echipei adverse.

Ai observat?

Respectarea urmatoarelor abilitati va pot ajuta sa observati cum copiii pot dezvolta competentele necesare în stiinta, tehnologie, inginerie, arta si matematica prin:

  • Punerea de întrebari despre concepte legate de stiinta si tehnologie.
  • Experimentarea / testarea „ce s-ar întampla daca”
  • Gandirea intuitiva
  • Sortarea si clasificarea obiectelor.
  • Observatia si descrierea a ceea ce se întampla.
  • Înregistrarea datelor folosind grafice sau diagrame.

Aboneaza-te la newsletter

Subscribe to our mailing list and get a special surprise