LECTIA 1
NOTIUNI INTRODUCTIVE – ELEMENTELE SETULUI STEAM PARK
Timp de lucru: 0-30 min. Nivel: Începator
Contine: Ghidul profesorului, Necesar, Resurse aditionale
Obiectivul acestei lectii presupune familiarizarea copiilor cu elementele din setul „STEAM Park”.
Facem analogie cu modele intalnite in viata cotidiana:
Rugati copiii sa identifice anumite obiecte din camera care au componente care se misca (de exemplu, jucarii sau mobilier cu roti, perdele sau jaluzele, usi si foarfece).
Explicati-le ca aceste obiecte au o functie sau o sarcina de îndeplinit.
Cereti copiilor sa identifice functiile sau sarcinile obiectelor mobile pe care le-au identificat.
Constructia modelului:
Rugati copiii sa exploreze toate piesele si elementele din setul „STEAM Park”.
Încurajati-i pe copii sa-si foloseasca imaginatia si creativitatea pentru a gasi toate piesele care pot fi puse împreuna pentru a realiza un model functionalal sau care sa se miste.
Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:
-
Cum se numesc piesele?
-
Ce s-ar întampla daca ati combina o parte din piese ?
Nota: elementele functionale includ: o placa turnanta, leaganul si cadrul, doua balansoare portocalii, angrenajele, macara cu snur si carlig, un tun, doua sageti, carturile cu roti, doua piese cu balamale si doua elemente asemanatoare acordeonului flexibile.
Analizati rezultatul obtinut.Cum gandim?
Încurajati-i pe copii sa prezinte clasei, pe rand, cum functioneaza fiecare element al setului.
Initiati dialogul cu copii prin întrebari precum:
-
Cum ati putea folosi aceasta parte?
-
Ati vazut alte parti care se misca astfel? Unde ati vazut?
-
Pentru ce erau folosite?
Continuarea:
Explicati-le copiilor ca o masina este alcatuita din piese, care utilizeaza energie pentru a putea fuctiona.
Rugati copiii sa dea exemple de cateva masini pe care le-au vazut în viata reala (de exemplu, vehicule, computere, masini de tuns iarba, ascensoare, masinarii de cafea, prajitoare, si biciclete.)
Rugati copiii sa foloseasca elementele functionale pentru a construi o masina care are un scop anume.
Cereti fiecarui copil sa arate cum functioneaza masina pe care a contruit-o si sa spuna ce poate face aceasta.
Ati observat?
Respectarea urmatoarelor abilitati va pot ajuta sa observati cum copiii pot dezvolta competentele necesare în stiinta, tehnologie, inginerie, arta si matematica prin:
-
Folosirea tehnologiei, cum ar fi rotile dintate simple si rotile în moduri adecvate.
-
Punerea de întrebari despre concepte legate de stiinta si tehnologie.
-
Experimentarea / testarea întrebarilor „ce s-ar întampla daca…” .
-
Observarea si descrierea a ceea ce se întampla.