UN ROBOT AUTOMAT

ROBOTUL AUTOMAT

SPIKE™ Prime Set

Construieste si programeaza un robot care poate identifica si trimite coletul corect in functie de culoarea acestuia.

PLANUL LECTIEI

I. Pregatirea

1. Introducere -10 min

a) Cititi materialul din LEGO® Education SPIKE™ App

b) Creati un apatiu pentru depozitarea modelelor intre lectii

c) Pregatiti Caietul Inventatorului in care sa fie notate intrebarile care pot ajuta elevii sa se concentreze mai bine. Vezi exemplu*.

2. Discuta – 35-55 min

a) Foloseste ideeile din sectiunea Incepe o discutie pentru a incepe un dialog cu elevii

b) Explica lectia precizand ca aceasta se va desfasura in urmatoarele 2-3 ore.

3. Explica – 10 min

a) Asigura-te ca elevii identifica si documenteaza toate obstacolele pe care le intalnesc in momentul in care isi dezvolta solutiile.

4. Elaboreaza- 60 min

a) Elevii termina programul. Incurajaza colaborarea intre echipe.

b) Fiecare echipa isi rezinta ideea colegilor.

c) Nu uita sa aloci putin timp pentru curatenie.

5. Evalueaza

a) Evalueaza proiectele si discuta cu fiecare elev despre ideile sale.

b) Foloseste chestionarul* pentru a simplifica acest proces.

Incepe o discutie

Incepe o discutie despre roboti, prin intrebari relevante, ca:

a) Cum functioneaza robotii industriali?

b) Ce detecteaza acestia? Culori? Forme? Marimi?

c) Ce fel de mecanisme atumoate foosesc acestia?

d) Cum stie un robot unde se afla?

e) Ce parte din proiectarea robotului asigura ca miscarile acestuia sunt precise si repetabile?

Poti consulta Ideas, the LEGO Way* pentru a vedea si idei generale.

II. Constructia

1. Solutie inovatoare

Acest proiect este conceput pentru a oferi ocazia fiecarui elev sa dezvolte o solutie proprie.

2. Exemplu ajutator

Vezi exemplu de mai jos

3. Combina modelele

Poti combina modelele tuturor evlevilor pentru a crea un robot spectaculos

III Programarea

IV Diferentierea

1. Simplifica acesta lectie

Elevii construiesc exemplu ajutator dupa care ii aduc imbunatatiri

2. Progreseaza

Elevii programeza toate miscarile si functiile la care se pot gandi.

Roaga echipele sa construiasca casuri pentru livrare pentru a conecta robotii din fabrica astfel creand cea mai mare fabrica automata.

V Oportunitati de evaluare

1. Evaluare – Chestionarul profesorului

Creaza o scala pentru evaluare

a) partial indeplinit

b) total indeplinit

c) exemplar, imbunatatit

Foloseste urmatoarele criterii pentru a evalua elevii

a) elevii pot identifica elementele cheie ale unei probleme

b) elevii lucreaza autonom la dezvoltarea unei solutii

c) elevii isi comunica ideile intr-un mod clar

2. Autoevaluare

Fiecare elev poate alege caramida lego de culoarea care reprezinta cel mai bine ideea sa.

Albastru: Am creat cu succes u robot automat

Galben: Am creat cu succes un robot automat care rezolva intr-un mod creativ problema propusa.

Violet:Am creat cu succes un robot automat care rezolva intr-un mod creativ problema propusa si am reusit sa imi prezint ideile intr-un mod clar.

3. Evaluarea colegilor

Incurajaza elevii sa observe si sa discute despre proiectele colegilor.

a) Un elev noteaza proiectul colegilor prin alegerea unei caramiza Lego, utilizand scala de mai sus.

b) Rugati elevii sa ofere opinii incurajatoare unul altuia astfel incat toata clasa sa aiba o performanta imbunatatita in lectia urmatoare.

 

VI Extensia arta si limbaj

Pentru a include arta sau limbajul incercati urmatoarele:

 

a) rugati elevii sa foloseasca texte, imagini, schite etc pentru a-si nota procesul de gandire, la final creand un jurnal de inventii.

b) elevii isi pot prezenta inventiile unui public mai larg( toata scoala sau un videoclip online)

c) Rugati elevii sa creeze un site care sa prezinte fabrica sau afacerea lor.

 

*Va rugam sa consultati pentru materiale suplimentare:

https://education.lego.com/en-us/lessons/prime-kickstart-a-business/automate-it#lesson-plan

Aboneaza-te la newsletter

Subscribe to our mailing list and get a special surprise