ANGRENAJELE

În aceasta lectie copiii vor învata despre felul în care functioneaza angrenaje.

Timp de lucru: 0-30 min.Nivel: Avansat

Stiinta din spatele jocului (Note pentru profesori)

Angrenajele sunt o parte care se roteste a unui mecanism cu dinti care se pot cupla cu un alt angrenaj. Proiectarea angrenajelor le face capabile sa transfere cuplul sau forta, care provoaca rotirea.

Facem analogie cu modele intalnite in viata cotidiana:

Rugati-i pe copii sa gaseasca toate elementele , care se învartesc si explicati-le faptul ca partile care se învartesc pot fi folositoare.

Spuneti-le copiilor ca angrenajele sunt parti ale unei masini, care sunt folosite pentru a face ca alte parti sa se întoarca.

Puneti copiilor sa demonstreze cum functioneaza elementele care se rotesc, apoi cereti-le sa alinieze rotile zimtate pe rand si sa le aseze astfel încat atunci cand misca una dintre roti, si celelalte roti se vor misca.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • Cum functioneaza rotile zimtate?
  • Ce se întampla cand cuplati o roata zimtata mai mare cu una mai mica?
  • Ce se întampla cand cuplati doua roti zimtate de aceeasi dimensiune?

Spuneti-le copiilor ca veti citi începutul unei povesti despre un grup de oameni care pregatesc STEAM Park pentru vizitatorii sai zilnici. Le puteti arata fotografia inspirationala sau puteti folosi figurinele pentru a interpreta scena.

Cititi cu voce tare urmatoarea poveste:

-Avem nevoie de o noua poarta pentru a face parcul sa arate mai frumos si pentru a controla cate persoane intra în parc la un moment dat”, a spus Parker, managerul parcului.

-Am cateva roti zimtate mari în garaj. Tata le-a adus acasa de la fabrica lui si mi le-a dat mie . Le-am putea folosi pentru a construi o noua poarta „, a spus Teresa.

„-Buna idee! Am si cateva piese si alte elemente pe care le-am putea folosi ”, a spus Parker.”

Nota: Angrenarea rotilor zimtate în diferite moduri le determina sa se deplaseze mai lent sau mai rapid si sa se întoarca în sensul acelor de ceasornic sau invers.

Constructia:

Aratati-le copiilor fotografia inspirationala pentru faza de „Conectare ”si rugati-i sa identifice ce parti ale modelelor se misca.

Cereti-le sa îsi construiasca propriile modele de porti care se deschid si se închid.

Analizati rezultatul obtinut.Cum gandim?:

Cereti-le copiilor sa testeze portile create si sa le îmbunatateasca.

Initiati dialogul cu copiii prin întrebari precum:

  • Cum faceti ca poarta sa se deschida si sa se închida?
  • Poate trece o figurina prin poarta creata de voi ?

Continuarea:

Rugati-i pe copii sa creeze o poarta dubla, care sa se deschida de la stanga la dreapta, astfel încat ambele parti sa poata fi deschise în acelasi timp pentru a permite mai multor persoane sa treaca simultan.

Ai observat?:

Respectarea urmatoarelor abilitati va pot ajuta sa observati cum copiii pot dezvolta competentele necesare în stiinta, tehnologie, inginerie, arta si matematica prin:

  • Folosirea tehnologiei, cum ar fi roti dintate simple si roti în moduri adecvate.
  • Invatarea prin întrebari despre concepte legate de stiinta si tehnologie.
  • Experimentarea / testarea „ce s-ar întampla daca”
  • Observatia si descrierea a ceea ce se întampla.

Aboneaza-te la newsletter

Subscribe to our mailing list and get a special surprise